COOLwebhosting.cz

Kontaktovat technickou podporu online
  1. Obecné

    1. Je možné si webhosting otestovat před zaplacením?

      Ano, po domluvě přes email. Hosting můžete otestovat tak, že si ve svém počítači v souboru /etc/hosts (Linux) nebo C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (Windows) přidáte následující řádek: vasedomena.tld IP Vám sdělíme .

    2. Na jakém operačním systému poskytujete hosting?

      Na našich serverech provozujeme pouze OS Linux, přesněji Debian Linux.

    3. Objednal jsem si u vás hosting/doménu, kdy bude doména/hosting funkční?

      Jakmile přijeme Vaši platbu, je doména do několika minut zaregistrována. U některých koncovek může být tato doba delší v závislosti na rychlosti zpracování registrem dané koncovky. Reálně potom takto čerstvě zaregistrované domény obvykle fungují už pár desítek minut po registraci. Nejpozději však do 24 hodin. Pokud doména nefunguje ani 48 hodin po registraci, kontaktujte nás.

  2. Domény

    1. Je možné k vám převést doménu?

      Ano.

    2. Kdy bude mou objednaná doména funkční?

      Objednané domény se registrují automaticky ve chvíli přijetí platby z naší strany (že jsme platbu přijali, poznáte podle toho, že Vám přijde stav objednávky a faktura). Reálně potom takto čerstvě zaregistrované domény obvykle fungují už pár desítek minut po registraci. Nejpozději však do 24 hodin. Pokud doména nefunguje ani 48 hodin po registraci, kontaktujte nás.

    3. Mám / chci mít u vás webhosting, ale doménu si spravuji sám, jaké je nastavení DNS?

      Pokud si spravujete doménu sami, nastavte nameservery u svého registrátora na tyto hodnoty:

      ns1.coolwebhosting.cz
      ns2.coolwebhosting.cz

      Pro CZ domény lze nastavit náš NSSET:
      COOLWEBHOSTINGCZ

  3. Webhosting

    1. Omezujete přenos dat?

      Pokud se nejedná o přenosy v řádech stovek GB do NIXu (český internet) desítek GB do zahraničí měsíčně, přenos dat nijak neomezujeme. Pokud si nejste jistí, zda toto nepřekračujete, vězte, že přenos dat běžného webu měsíčně je v řádech jednotek GB.

    2. PHP: Funguje u vás Joomla, Drupal nebo Wordpress?

      Všechny tyto systémy bez problému fungují.

    3. PHP: Jaké je nastavení safe_mode?

      Safe_mode je nastaven na on, přičemž je hosting nastaven tak, aby veškeré redakční systémy fungovaly správně bez ohledu na toto nastavení. Budete-li si i přesto přát safe_mode vypnout, kontaktujte nás emailem.

    4. Potřebuji obnovit soubor/y (databázi) ze zálohy, kde je najdu?

      Zálohu Vám zdarma obnovíme na požádání, kontaktujte naši podporu na emailu podpora(at)coolwebhosting.cz

    5. Jak nastavím subdomény?

      Nejprve si ve svém web adresáři vytvořte složku pro data subdomény (jedno, jak hluboko zanořenou) např. /subdomains/www2. Dále ve své administraci v sekci Stránky → Subdoména pro webovou stránku nastavte host (to je jméno domény III. řádu), rodičovskou doménu, typ přesměrování "Žádný příznak" a cestu přesměrování /subdomains/www2, pokud chcete pouze přesměrování na jinou doménu, postupujte obdobně s příznakem R a cestou přesměrování http://www.vasedomena.tld .

  4. Emaily

    1. Co je to doménový koš?

      Doménový koš je místo, kam Vám přicházejí maily, které byly poslány na neexistující emailové adresy v rámci Vaší domény.

    2. Čas od času mi v jeden den přijde strašně moc spamu, kde je problém?

      V poslední době se objevují spamové emaily, které jsou pouze textové a navíc obsahují smysluplný text. V tomto případě už se dá velmi těžko poznat, zda se jedná o spam, nebo regulérní anglicky psaný email.
      Platí však, že ten samý den nebo nejdéle do několika dnů se IP adresy odesílatelů dostanou na černé listiny, dle kterých ověřuje i náš server, takže jsou už potom bez problému určeny jako spam.
      Pokud ale spammeři posílají pouze textové emaily se smysluplným obsahem a často mění IP adresy, je velmi těžké automaticky určovat, co je spam a co ne.

    3. Jaké je nastavení emailového klienta pro příjem pošty?

      Pro příjem pošty můžete využít POP3 nebo IMAP. Tyto dva způsoby se od sebe liší v tom, že stahování přes IMAP synchronizuje poštu se serverem, takže při přihlášení například přes webmail nebo z jiného počítače vidíte stále tu samou poštu. Naopak POP3 umí jen zprávy stahovat, ale neumí například Vámi vytvořené složky vytvořit i na serveru. Navíc bývá POP3 většinou nastaveno tak, že při stažení zprávy ji ze serveru smaže - při havárii počítače pak přijdete o všechnu poštu. V případě IMAPu je stále uložená na serveru.

      Adresa webmailu je vasedomena.tld/webmail nebo www.coolwebhosting.cz/webmail. Adresa alternativního webmailu je www.coolwebhosting.cz/webmail2.

      Nastavení pro příjem pošty:

      POP3: pop3.coolwebhosting.cz - port 110, 995 přes TLS
      IMAP: imap.coolwebhosting.cz - port 143, 993 přes TLS

      Nastavení pro odesílání pošty:
      SMTP server: smtp.coolwebhosting.cz - port 25 nebo 587

      Vždy platí, že je třeba se identifikovat celou emailovou schránkou a heslem.

    4. Jaký je rozdíl mezi kopií a přesměrováním?

      Kopie: emailová zpráva zůstane ve schránce u nás a kopie se pošle tam, kam zadáte. Přesměrování: emailová zpráva nezůstane u nás a jen se pošle tam, kam zadáte.

    5. Mám u vás doménu, chci si vytvořit emailové schránky, ale nejde mi to, co mám dělat?

      K tomu, aby bylo možno si v administraci vytvořit emailové schránky a využívat další nastavení emailů, je třeba používat náš poštovní (MX) server. Jeho adresa je: mx1.coolwebhosting.cz a mx2.coolwebhosting.cz. Po nastavení našeho poštovního serveru vyčkejte zhruba 30 minut, než se změna projeví.

    6. Občas mi přijde spamový email z mé vlastní schránky, jak je to možné? Máte tam vir?

      U emailové komunikace bohužel platí, že se dá odesílatel vždy podvrhnout (tedy i Vy můžete při troše snahy odesílat emaily třeba jménem presidenta republiky). V případě, že Vám chodí spamy od Vás samých, jednoduše spammer podvrhuje odesílatele, kam píše stejnou adresu jako do příjemce. V nastavení spamfiltru v administraci máte možnost emaily od sebe sama házet automaticky do spamu.

    7. Potřebuji změnit heslo u emailu, ale nevím původní, co mám dělat?

      Přihlaste se do administrace na https://admin.coolwebhosting.cz a heslo změňte. V případě, že jen máte vytvořenou schránku u hostingu, který přímo nespravujete, kontaktujte tedy správce (webmastera) své domény.

    8. Založil jsem si v administraci e-mailové adresy, avšak když se k nim chci přihlásit přes webmail, píše mi to chybu, co mám dělat?

      Pro přihlášení používejte celou emailovou adresu.

  5. FTP

    1. Jak zjistím server pro připojení na FTP?

      ftp://coolwebhosting.cz nebo ftp://vasedomena.tld

    2. Jak zjistím, kolik zabírám prostoru?

      Aktuální hodnotu odpovídající stavu v daný den najdete v administraci Stránky → Disková kvóta.

  6. Databáze

    1. Kde naleznu správu obsahu MySQL databází?

      Ve Vaší administraci https://admin.coolwebhosting.cz

    2. Kde naleznu PhpMyAdmina?

      Na odkaze http://www.vasedomena.tld/phpmyadmin nebo na https://www.coolwebhosting.cz/phpmyadmin

    3. Potřebuji externí přístup do databáze, je to možné?

      Ano, konkrétní IP adresy nebo rozsahy si můžete nastavit v administraci u každého konkrétního databázového uživatele.

  7. Fakturace

    1. Posíláte faktury poštou?

      Neposíláme. Faktury posíláme pouze emailem.

    2. Potřebuji u již vystavených faktur změnit fakturační údaje, kde je mohu upravit?

      Napište nám email a společně sjednáme opravu.

    3. Udělal jsem objednávku, ale nemám fakturu, co mám dělat?

      Faktury posíláme až po uhrazení objednávky (automaticky ve chvíli přijetí platby z naší strany). Proveďte tedy platbu dle údajů, které Vám byly sděleny, fakturu budete mít po uhrazení.

    4. Vytratil jsem / nepřišla mi faktura za webhosting/domény. Nyní ji potřebuji a nemohu ji v administraci najít, jak ji získám?

      Kontaktujte podporu podpora(at)coolwebhosting.cz